Social media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruiker, zonder of met minimale tussenkomst van een professionele redactie, de inhoud verzorgen. Hoofdkenmerken zijn de interactie en de dialoog tussen de gebruikers. Sociale media is dus meer dan Facebook, Twitter, Instagram en/of LinkedIn.
Wat verstaan we onder social media?
Onder sociala media verstaan we o.a. weblogs, microblogs, social bookmarking, videosites als bijvoorbeeld YouTube en Vimeo op samenwerking gebaseerde projecten als Wikipedia en sociale netwerken als Facebook en Google+ geschaard.
Via deze media delen mensen verhalen, kennis en ervaringen. Dit doen zij door berichten te publiceren of door gebruik te maken van ingebouwde reactiemogelijkheden. Denk hierbij aan weblogs, waar lezers reacties achterlaten door middel van een reactieformulier.
Haal alles uit social media
Het bedrijf waar jij werkzaam bent wilt natuurlijk dat zij een optimale vindbaarheid hebben. Dit is een samenspel tussen online advertising, SEA en SEO. Middels de opleiding
NIMA basiskennis online markting,
NIMA online Marketing ook wel
NIMA Digital Marketing B leer je meer over online marketing en afhankelijk van het niveau waarop je de opleiding behaalt ben jij dé specialist op jouw vakgebied. Een goede online marketeer weet alles uit social media te halen, jij weet hoe er wordt gemonitord wat er over het merk wordt gezegd, hoe je meer engagement op de social media creëren ten behoeve van online branding, hoe het aantal bezoeker van de website verhoogd kan worden door sociale media content en hoe de potentiele doelgroep van een bedrijf effectief via social media bereikt kan worden om volger of fan te worden van een bedrijfsaccount. Jij weet als geen ander hoe een goede landingspagina in elkaar steekt, zodat de conversies gerealiseerd gaan worden via social media advertenties en social content.
Dit wil jíj zijn. Start binnenkort met jouw opleiding!
Like ons op
Facebook.